למ"ס: נמשכת מגמת העלייה בפדיון רשתות השיווק

ברבעון הראשון של השנה נרשמה עלייה של יותר מ-9% בפדיון רשתות השיווק, זאת אחרי עלייה חדה יותר ברבעון הראשון של המלחמה • ברשתות המזון נרשמה עלייה של 1.6%

גל של עליות מחירים במשק | צילום: שאטרסטוק

ברבעון הראשון של השנה – בחודשים ינואר עד מרץ נרשמה עלייה של %9.1 (במחירים קבועים) בסך כל פדיון רשתות השיווק, לאחר עלייה של 11.4% ברבעון האחרון של השנה שעברה – בחודשים אוקטובר-דצמבר.

ברבעון הראשון נרשמה עלייה של %1.6 (במחירים קבועים) בפדיון של רשתות המזון, לאחר עלייה של 2.5% (במחירים קבועים) ברבעון האחרון של 2023.

נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" – מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה. פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.

השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.

הנתונים, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית. נתונים אלה מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקטור נוסף.

שתפו כתבה זו:

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן