שוק ההנפקות הראשונות התאושש מהתנודתיות שהייתה קשורה למלחמה, ורבים מקווים כעת להמשיך בתוכניותיהם להנפיק מניות לציבור, לאור העובדה ששווקי מניות חזקים והנפקות ענק קודמות מגבירים את תיאבון המשקיעים.
חברת Lime מסן פרנסיסקו, המספקת שירותי השכרה של אופניים וקורקינטים חשמליים, הגישה את הבקשה להנפקה לציבור בחודש שעבר. לפי דיווח רגולטורי שהגישה, החברה וכמה מבעלי המניות הנוכחיים שלה, מבקשים למכור כ-6.96 מיליון מניות, בטווח מחירים של 24-26 דולר למניה.
סטארט-אפ האופניים החשמליים Lime הגיש תשקיף להנפקה ראשונית לציבור
חברת אובר, שהובילה סבב גיוס עבור ליים בשנת 2020, הביעה עניין ברכישת מניות בשווי של עד 20 מיליון דולר במסגרת ההנפקה הנוכחית. כך עולה מהמסמך הרגולטורי.
מבחן שוק עבור תעשיית המיקרו-מוביליטי
הנפקת המניות של ליים תשמש כמבחן חשוב לביקוש של המשקיעים לחברות סטארט-אפ הפועלות בתעשייה הזו. זאת כאשר הענף מתמודד עם עלויות תפעול גבוהות ומכשולים רגולטוריים מורכבים בערים רבות.
החברה ציינה בתשקיף כי היא רשמה הפסדים נטו בכל שנה מאז הקמתה. בשנת 2025, היא רשמה הפסד נקי של 59.3 מיליון דולר, עם הכנסות של כ-886.7 מיליון דולר.
אובר תשקיע עד 1.25 מיליארד דולר ביצרנית רכבים חשמליים
ליים, נוסדה בשנת 2017 ובראשה עומד וויין טינג – מנהל לשעבר באובר. נכון לסוף דצמבר האחרון, החברה פעלה בכ-230 ערים הפרוסות על פני 29 מדינות.
החברה מתכוונת להשתמש בכספים שיגויסו מההנפקה (IPO) למימון פעילותה השוטפת, פירעון חובות, והשקעה או רכישה של טכנולוגיות, נכסים או קניין רוחני משלימים.
החברה הגישה בקשה להירשם למסחר בבורסת הנאסד"ק תחת הסימול "LIME". הבנקים גולדמן זאקס, ג'יי.פי מורגן וג'פריס נמנים בין החתמים המובילים של ההנפקה.