Zoox חשפה היום (רביעי) את ”האבולוציה הבאה” של הרכב האוטונומי שלה, המוכר בעיצובו דמוי הטוסטר, והוסיפה מאפיינים ידידותיים יותר לנוסעים לקראת פריסה נרחבת יותר בארה”ב השנה.
החברה מסרה ל-CNBC כי היא מציידת את כלי הרכב במסכי מגע איכותיים יותר, מושבים ומשענות ראש נוחים יותר, וכן ביצעה התאמות קטנות בחלל הפנימי שיקלו על הנוסעים לזהות חפצים אישיים שנשכחו מאחור, כמו מפתחות וטלפונים ניידים.
Zoox גם הגדילה ומיקמה מחדש את ”מחזירי האור הדו-כיווניים” של הרובוטקסי, המסייעים לנוסעים, לעוברי אורח ולרשויות אכיפת החוק להבחין בקלות בין חזית הרכב לחלקו האחורי. השדרוגים הללו מגיעים בזמן ש-Zoox מתכננת התרחבות לשווקים נוספים ומתכוננת להשיק שירות מסחרי בתשלום בהמשך השנה. החברה, שאמזון רכשה תמורת 1.3 מיליארד דולר בשנת 2020, מפגרת כרגע במידה ניכרת אחרי Waymo מבית גוגל, מובילת שוק הרובוטקסי בארה”ב.
עוד באותו הנושא
Waymo חצתה לאחרונה את רף ה-100,000 נסיעות שבועיות בתשלום ב-10 ערים בארה”ב. היא גם מתכננת להשיק שירות מסחרי במספר ערים חדשות השנה, כולל לונדון וטוקיו, שיהיו השווקים הבינלאומיים הראשונים שלה. לשם השוואה, Zoox שירתה רק כ-500,000 נוסעים (בנסיעות ללא תשלום) מאז שהשיקה את השירות בלאס וגאס בספטמבר האחרון.
אובר $UBER תשקיע עד 1.25 מיליארד דולר ביצרנית רכבים חשמליים, זאת כחלק מעסקה לפריסת עד 50,000 רובוטקסי במספר מדינות עד 2031 @Uber
לכתבה המלאה – https://t.co/7H9mdDFoHF
📸 שאטרסטוק pic.twitter.com/O9e8VCkjVa
— ערוץ 10 – ערוץ הכלכלה של ישראל (@tv10israel) March 19, 2026
הרובוטקסי המעוצב מחדש של Zoox כולל כאמור מושבים ומשענות ראש נוחים יותר, לצד שיפורים קלים בתא הנוסעים שמקלים על איתור חפצים שנשכחו. כיום מציעה Zoox נסיעות חינם באזורים מסוימים בלאס וגאס ובסן פרנסיסקו, ומאפשרת למשתמשים נבחרים להזמין את הרובוטקסי באזורים מוגדרים במיאמי ובאוסטין, טקסס. בנוסף, החברה מבצעת נסיעות מבחן בשש ערים נוספות בארה”ב.
בחודש מרץ חתמה Zoox על שותפות אסטרטגית עם Uber כדי להנגיש את שירות הנסיעות האוטונומיות שלה דרך אפליקציית אובר בלאס וגאס, מה שיאפשר לה להגיע לבסיס לקוחות פוטנציאלי רחב בהרבה. רכבי הרובוטקסי של Zoox זכו לכינוי ”טוסטרים” בשל צורתם הקובייתית. לרכבים אין הגה או דוושות, והם כוללים ארבעה מושבים הפונים פנימה זה אל זה בסגנון כרכרה, מה שמעניק להם חוויה של הסעה פרטית.

החברה ממתינה לאישור מהמינהל הלאומי לבטיחות בדרכים בארה"ב (NHTSA) להפעיל עד 2,500 מכוניות אוטונומיות בכבישים ציבוריים למטרות מסחריות. בקשתה של Zoox נמצאת כעת בבחינת הרשות הרגולטורית, לאחר שתקופת השימוע והערות הציבור הסתיימה בתחילת אפריל.
טוסטר על גלגלים? מעניין לאן זה הולך.
השותפות עם אובר בלאס וגאס נשמעת כמו מהלך חכם שיכול להאיץ את כל התחום. Zoox מראה שהיא לא עוצרת.
אני תוהה איך הרכב הזה יתמודד עם תנאי דרך ישראליים. נשמע מגניב אבל צריך לראות ביצועים אמיתיים.
העיצוב דמוי הטוסטר תמיד גרם לי לחייך. עכשיו עם השדרוג אולי זה הופך ליותר פרקטי ופחות גימיק.
מבחינה כלכלית, אמזון משקיעה הרבה בטכנולוגיה כזו. זה יכול לשנות את שוק התחבורה הציבורית בעתיד.
אם זה באמת האבולוציה הבאה, אולי נראה פחות נהגים בעוד כמה שנים. מעניין מה זה אומר על תעסוקה.
קראתי על Zoox וזה נשמע כמו צעד גדול קדימה. מחכה לראות איך זה משפיע על מחירי הנסיעות.
בדיחה: עכשיו אפשר להזמין טוסטר שגם נוסע? אמזון באמת חושבת על הכל.
השותפות האסטרטגית הזו מראה שהשוק הולך לכיוון שיתופי פעולה. טוב לראות התקדמות אמיתית בלי יותר מדי הבטחות ריקות.