מחיר הזהב ממשיך לרדת, ובמסחר היום (רביעי) ירד לראשונה מאז נובמבר 2025 מתחת לרף הפסיכולוגי של 4,000 דולר לאונקיה. הירידה מיוחסת להתחזקות הדולר האמריקאי ולציפיות הגוברות כי הפדרל ריזרב ישמור על מדיניות מוניטרית נוקשה ואף עשוי להעלות את הריבית בהמשך השנה.
התחזקות המטבע האמריקאי הופכת את הזהב, הנסחר בדולרים, ליקר יותר עבור משקיעים המחזיקים במטבעות אחרים, ובכך מפחיתה את הביקוש למתכת היקרה. במקביל, השווקים מתמחרים מחדש את מסלול הריבית בארצות הברית לאחר שהפד שידר מסר ניצי בהחלטתו האחרונה, לצד חששות כי הלחימה מול איראן תמשיך להפעיל לחצים אינפלציוניים.

לדברי אנליסטים, קיימת רמת תמיכה לזהב מעט מתחת ל-3,900 דולר לאונקיה, כאשר רכישות הזהב מצד בנקים מרכזיים ממשיכות להעניק לשוק תמיכה. עם זאת, הוא העריך כי הזהב עשוי להיכנס לתקופה ממושכת של דשדוש, לאחר שההתלהבות סביבו נחלשה.
עוד באותו הנושא
לזהב אין תשואה שוטפת, ולכן סביבת ריבית גבוהה פוגעת באטרקטיביות שלו ביחס לנכסים נושאי ריבית.

מאז שקבע שיא היסטורי של 5,594.82 דולר לאונקיה בסוף ינואר, איבד הזהב יותר מ-1,500 דולר מערכו.
גם בבנק ING הפחיתו את תחזיות המחיר למתכת היקרה. כעת צופים בבנק כי מחיר הזהב יעמוד בממוצע על כ-4,300 דולר לאונקיה ברבעון השלישי של 2026 ועל כ-4,600 דולר ברבעון הרביעי, לעומת תחזיות קודמות של 4,850 ו-5,000 דולר, בהתאמה.