ענף המלונאות בישראל ממשיך להתמודד עם השלכות המצב הביטחוני. מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) עולה כי פדיון מלונות התיירות הסתכם ברבעון הראשון של שנת 2026 בכ-2.014 מיליארד שקל, ירידה של כ-17% לעומת 2.434 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
לפי הלמ”ס, הנתונים מושפעים באופן משמעותי ממבצע "שאגת הארי", שהחל ב-28 בפברואר 2026 והוביל לירידה חדה בתפוסת החדרים ובמספר הלינות, לאחר שגם מבצע “עם כלביא” בקיץ 2025 פגע בפעילות הענף.

מרבית ההכנסות של בתי המלון הגיעו גם השנה מהשוק המקומי, אך חלקם של הישראלים בפדיון ירד. כ-77% מהפדיון ברבעון הראשון התקבל מאורחים ישראלים, לעומת 85% בתקופה המקבלת ב-2025. מנגד, חלקם של התיירים עלה ל-23% מסך הפדיון, לעומת 15% בלבד בשנה שעברה, אף שבמונחים כספיים הפעילות התיירותית עדיין רחוקה מרמות שלפני המלחמה.
עוד באותו הנושא
בבחינת הערים המובילות, אילת ממשיכה להיות מוקד הפעילות המרכזי בענף עם פדיון של כ-502 מיליון שקל כרבע מסך ההכנסות הארציות. אחריה ניצבות תל אביב-יפו עם 379 מיליון שקל וירושלים עם 290 מיליון שקל. בקרב התיירים מחו"ל, תל אביב-יפו מרכזת 39% מכלל הפדיון מתיירות, ואילו ירושלים אחראית ל-28%.

בלמ"ס מציינים כי גם לאחר ניכוי השפעות עונתיות נרשמה הרעה משמעותית בפעילות. הפדיון החודשי הממוצע מתיירים ירד ב-27% בינואר-מרץ 2026 לעומת שלושת החודשים שקדמו להם, ואילו הפדיון מישראלים ירד ב-23% באותה השוואה.
בסוף חודש מרץ פעלו בישראל 443 מלונות תיירות, לעומת 435 בתקופה המקבילה אשתקד, ובהם כ-51 אלף חדרים פתוחים. למרות הגידול במספר המלונות, תפוסת החדרים עמדה על 39% בלבד – נתון המעיד על הפגיעה המתמשכת בביקושים.
מכה לענף המלונות: ירידה חדה בתפוסה אחרי מבצע "שאגת הארי"
בגזרת התעסוקה התמונה יציבה יותר. מספר המשרות הממוצע בענף, כולל עובדים באמצעות חברות כוח אדם, עמד ברבעון הראשון על כ-36 אלף משרות בחודש – נתון דומה לזה שנרשם בתקופה המקבלת בשנת 2025.
בלמ"ס מזכירים כי מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל השתנה מבנה הפעילות בענף, בין היתר בשל אירוח מפונים בבתי המלון. בעקבות הנתונים החריגים שנרשמו בחודש מרץ 2026, לא חושבו אומדני מגמה לרבעון הנוכחי, והמשך פרסומם ייבחן בהתאם להתפתחות הנתונים בחודשים הקרובים.