משרד הבריאות הודיע אתמול (חמישי) על הטלת מגבלות חמורות על פעילות שני סניפים של רשת "זול ובגדול" בירושלים, ברחוב יפו 113 וברחוב יפו 214, בעקבות ממצאי חקירה ובדיקות מעבדה הנוגעות למוצרי מחיות התינוקות של המותג "פרינוק".
על פי ההודעה, עד כה דווח על שני אירועים שבהם אושפזו חמישה ילדים בגילי 10 חודשים ועד 3 שנים, לאחר שצרכו מחיות פרי שנרכשו בסניפים האמורים. בבדיקות שנערכו נמצאו חומרים ממשפחת הבנזודיאזפינים. כל הילדים שוחררו מבתי החולים, ובמשרד הבריאות מציינים כי שאר המקרים שנבדקו ונחשדו – נשללו.

במסגרת בדיקות נרחבות שבוצעו ברחבי הארץ, נדגמו מאות מוצרים, בהם עשרות דגימות טוקסיקולוגיות, בדיקות ואקום ובדיקות תקינות אריזה בנקודות מכירה. בחלק מהמוצרים אותרו חומרים תרופתיים מסוג קלונזפאם ולורזפאם, אולם במשרד הבריאות מבהירים כי נמצאו אינדיקציות לכך שהמוצרים שנמצאו נגועים נפתחו שלא כדין טרם הרכישה.
עוד באותו הנושא
עוד נמסר כי בבדיקות שבוצעו במחסני היבואן ובסניפים נוספים ברחבי הארץ לא נמצאה עדות לזיהום או כשל בשרשרת האספקה, הכוללת ייצור, יבוא ואחסון. בהתאם לכך, לא הוחלט בשלב זה על ריקול רחב של מוצרי המותג.
לאור הממצאים, הורה משרד הבריאות על איסור מכירת מוצרי מזון ותמרוקים בשני הסניפים בירושלים החל מהיום, כאשר פעילותם תוגבל למוצרים שאינם מזון או תמרוקים בלבד. חזרה למכירה מלאה תותנה בהצגת תוכנית בקרת איכות עצמית מאושרת, הכוללת בין היתר מנגנוני פיקוח, הדרכת עובדים ודיווח מיידי על כל חשד לפגיעה במוצרים.

במקביל, משטרת ישראל ממשיכה בחקירת האירוע, ומשרד הבריאות מסייע לה לפי הצורך. ברשת "זול ובגדול" טרם נמסרה תגובה רשמית מפורטת למגבלות החדשות.
במשרד הבריאות מדגישים את חשיבות רכישת מזון באריזתו המקורית והשלמה בלבד, ופונים לציבור לפנות לייעוץ רפואי בכל מקרה של חשד לחשיפה חריגה או תסמינים חריגים לאחר צריכת מוצרי מזון.