הבורסה בתל אביב פתחה את יום המסחר (שישי) בירידות שערים, בהמשך למגמה השלילית בשווקים הגלובליים. מדד ת"א 35 יורד בכ-1.5% ומוביל את המגמה, כאשר כל המדדים המרכזיים נסחרים בטריטוריה שלילית.
בין המדדים הבולטים נרשמת חולשה רחבה: ת"א 90 יורד בכ-1%, מדד הבנקים נסחר סביב היציבות עם שינוי קל, מדד הביטוח מאבד כ-0.8%, מדד הנדל"ן יורד בכ-0.75%, ומדד הביטחוניות נחלש בכ-2.1%. מניית טאואר בולטת בירידות ומשקפת את הלחץ בענף השבבים הגלובלי.

ברקע המסחר ניכרת השפעה של הסנטימנט השלילי במניות הטכנולוגיה בעולם, לצד חששות מהתמתנות בביקושים ועלייה בעלויות ייצור ותשומות בתעשיית השבבים.
עוד באותו הנושא
במקביל, המסחר בוול סטריט ננעל אתמול במגמה מעורבת עם נטייה שלילית. מדד הנאסד"ק ירד ב-0.46% וננעל ברמה של 25,358 נקודות, ורשם יום ירידות רביעי ברציפות – הרצף הארוך ביותר מאז פברואר. מדד S&P 500 ירד קלות ב־0.01%, בעוד מדד הדאו ג'ונס עלה 0.14% וננעל בשיא תוך-יומי חדש.