Advertisement Placeholder

החוזה של אימיונאיי עם ענקית הפארמה הגרמנית: בהיקף של עד 15 מיליון דולר

חברת הבינה המלאכותית הרפואית הישראלית-אמריקאית סגרה חוזה מסחרי גדול עם חברת התרופות המובילה Boehringer Ingelheim • מטרת העסקה היא ניתוח של אלפי דגימות דם ורקמות באמצעות מחשבי החברה, כדי למצוא נקודות תורפה משותפות גם לגידולים סרטניים וגם למחלות אוטואימוניות

נועם סולומון מנכ"ל Immunai | קרדיט: גיל קובלצ'וק

היום (חמישי) חברת הביוטכנולוגיה אימיונאיי חתמה על הסכם עם ענקית הפארמה הגרמנית Boehringer Ingelheim, שמטרתו היא להאיץ גילוי של מטרות אימונולוגיות המשותפות גם למחלת הסרטן וגם למחלות שבהן הגוף תוקף את עצמו (מחלות אוטואימוניות).

המחקר הכלול בהסכם יתמקד ספציפית ב"תאי T" (תאי המפתח של מערכת החיסון), כדי להבין איך הם מתפקדים בצורה משובשת בשני סוגי המחלות ולמצוא יעדים חדשים לתרופות.

רפואה ובינה מלאכותית, אילוסטרציה | צילום: raker, שאטרסטוק
רפואה ובינה מלאכותית, אילוסטרציה | צילום: raker, שאטרסטוק

הטכנולוגיה הייחודית של אימיונאיי, פלטפורמת ה-single-cell AI, מסוגלת להסתכל על "התא הבודד" ברזולוציה הכי גבוהה שיש. המחשב יזהה דפוסים חריגים, והתוצאות ייבדקו מיד במעבדה פיזית על מנת לוודא שהן נכונות.

מדובר במהפכה מחשבתית שמגיעה לבדוק יחד שני תחומים שלאורך השנים נחקרו בנפרד. במקום לחקור סרטן לחוד ומחלות אוטואימוניות לחוד, החברות משתמשות במערכת ההפעלה של אימיונאיי (AMICA-OS) במטרה למצוא מנגנון ביולוגי אחד שמשותף לשניהם.

לדברי ד״ר נועם סולומון, מנכ"ל ומייסד אימיונאיי: "סרטן ומחלות אוטואימוניות נתפסים לעיתים כשני עולמות נפרדים, אבל בשניהם פעילות לא תקינה של תאי T ממלאת תפקיד מרכזי".

רופאים אילוסטרציה | קרדיט: שאטרסטוק

הבינה המלאכותית סורקת מיליוני נתונים בבת אחת ומגלה הזדמנויות רפואיות שייתכן כי חוקרים אנושיים לא היו חושבים לחפש. לדברי סולומון: "שיתוף הפעולה מאפשר לנו לחבר דאטה קליני רחב היקף עם ניתוח מבוסס AI ואימות במעבדה, כדי לזהות מנגנונים ביולוגיים ויעדים טיפוליים חדשים שעשויים להיות רלוונטיים לשני התחומים".

אימיונאיי הוקמה בשנת 2018 ומעסיקה כעת כ-170 עובדים. היא כבר מככבת בתור שחקנית גדולה בשוק, זאת לאור שיתופי הפעולה שהיא מקיימת עם חברות פארמה וביוטכנולוגיה מובילות, לרבות Bristol Myers Squibb, פייזר, AstraZeneca וטבע, ובזכות החיבור של מומחי החברה המבינים בדיסציפלינות שונות: אימונולוגיה, ביולוגיה חישובית, דאטה ו-AI.

נטילת תרופה | צילום: שאטרסטוק
נטילת תרופה | צילום: שאטרסטוק

חברת הביוטק הישראלית-אמריקאית, שמחברת בין תחומי מדעי החיים, דאטה ופיתוח תרופות, הספיקה לגייס עד היום קרוב ל-270 מיליון דולר.

בנוסף, הנציג של חברת הפארמה הגרמנית Boehringer Ingelheim מבהיר שהם משקיעים באימיונאיי משום שהדרכים המסורתיות לייצור תרופות כבר לא מספקות מענה, והם חייבים את ה-AI כדי להביא אלטרנטיבות טובות יותר לחולים.

לדברי ד״ר לאמין אמבו, סמנכ״ל בכיר וראש תחום מחקר וגילוי תרופות גלובלי בחברה: "מטופלים רבים המתמודדים עם סרטן או עם מחלות דלקתיות ואוטואימוניות זקוקים לאפשרויות טיפול טובות יותר, שיוכלו להשפיע באופן ממשי על מהלך המחלה".

שתפו כתבה זו:

כותרות הכלכלה

guest
0 תגובות

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

עוד כתבות מעניינות

טען עוד כתבות