היום (שני), יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי חתמו על הסכם לעדכון תעריף דמי ההבראה לעובדים במגזר הפרטי.
לאחר יישום ההסכם, התעריף יעודכן מ-418 שקל ליום ל-451.5 שקל ליום, בכפוף לחתימת צו הרחבה על ידי משרד העבודה, שיחיל את ההסכם על כלל העובדים והמעסיקים במשק.

עוד באותו הנושא
במקביל, בהתאם לעדכון מדד המחירים לצרכן, עודכנה קצובת דמי ההבראה לעובדים במגזר הציבורי ל-511.6 שקל ליום, לעומת 471.4 שקל בשלוש השנים האחרונות.
על פי הסתדרות העובדים, מדובר בתוספת של מאות שקלים בשנה, כשלפי ההערכות בין 2-3 מיליון עובדים במשק עשויים ליהנות מההעלאה.
עדכון זה מגיע לאחר שנתיים של הקפאת התעריפים והפחתת יום הבראה בעקבות מלחמת "חרבות ברזל".
כעת, ההסכם הועבר למשרד העבודה, והוא דורש חתימתו של שר העבודה יריב לוין, לצו הרחבה כך שיחול על כלל העובדים והמעסיקים במשק. זאת בין היתר לאור העלייה במדד ויוקר המחיה.
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ציין כי "ההסכם שחתמנו יאפשר לעובדים ליהנות מעדכון תעריף דמי ההבראה בהתאם לעליית המדד וליוקר המחיה".

"מדובר בבשורה משמעותית, שתסייע להקל על ההוצאות של משקי הבית. אני קורא למשרד העבודה להשלים בהקדם את הרחבת ההסכם בצו, כך שהתוספת תחול על כלל העובדים במשק". כך סיכם בר-דוד.
יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי ציין כי "ההסכם שנחתם היום מתקן עוול שנוצר כלפי עובדי המגזר הפרטי, אשר היו תחת האלונקה לאורך כל תקופת המלחמה". לדבריו "עדכון דמי ההבראה משקף הכרה בתרומתם".
נפיל את זה על הלקוחות כמובן חחחח