היום (שלישי), ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, הודה כי ישראל הבריחה מקלטי אינטרנט של סטארלינק לתוך איראן כדי לסייע למפגינים נגד המשטר. אם זאת, לדברי בנט, ממשלת נתניהו נכשלה בהמשך יישום התוכניות הללו.
נפתלי בנט, שכיהן כראש הממשלה בשנים 2021-2022, אמר בפני קהל בפסגת המדיניות הבינלאומית של JNS בירושלים כי הוא יזם "תהליך של רכישה והברחה לתוך איראן של עשרות אלפי מקלטי סטארלינק שיאפשרו את רציפות האינטרנט והרשתות החברתיות".
סטארלינק, שבבעלות חברת SpaceX של אילון מאסק, מספקת חיבורי אינטרנט לווייניים. איראן האשימה בעבר את ישראל ואת ארצות הברית בהברחת המכשירים הללו כדי לערער את ביטחונה. סטארלינק אינה מורשית לפעול באיראן, למרות שמאסק אמר בעבר כי השירות פעיל שם.
עוד באותו הנושא
בנט אמר כי המכשירים נועדו לאפשר למפגינים לתאם פעולות ובסופו של דבר להפיל את הממשל האיראני. "לרוע המזל, הממשלה הישראלית הנוכחית – הפסיקה לעשות זאת", אמר בנט, והוסיף כי "כשהמחאה התרחשה – התשתית הזו לא הייתה שם".
הרשויות באיראן חסמו את גישת הציבור לאינטרנט במהלך תקופות של תסיסה, כולל במהלך הפגנות קטלניות ברחבי המדינה בחודש ינואר ובמהלך המלחמה.
סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה בעבר כי חלק מהאיראנים פנו לסטארלינק במהלך השבתות האינטרנט במדינה.
בנט אמר כי במידה שייבחר לתפקיד ראשות הממשלה הוא "יפעל לערעור הממשל באיראן במטרה להפילו". "זה יכול לכלול צעדים שאינם מגיעים לכדי תקיפות צבאיות ישירות, כגון חבלה כלכלית ותעשייתית", אמר.