גוגל שוקלת לגבות תשלום עבור תכונות "פרימיום" חדשות המופעלות על ידי בינה מלאכותית, כחלק משירותי מנוי הפרימיום שלה, שעד כה אפשר גישה לצ'אט הבינה המלאכותית ג'מיני (Gemini), באפליקציות פופולאריות כמו ג'ימייל ו-Docs. במה שצפוי להיות שינוי מהותי אחרי 26 שנה של פעילות במנוע החיפוש.
אם לפי הדיווח של הפייננשל טיימס המהלך של גוגל ייצא לפועל זו תהיה הפעם הראשונה שהחברה תשים את מוצרי הליבה שלה מאחורי חומת תשלום. מהנדסי גוגל עובדים על פיתוח הטכנולוגיה הדרושה לפרסית השירות אך המנהלים עדיין לא קיבלו החלטה סופית אם להשיק אותו.
מנוע החיפוש המסורתי של גוגל צפוי להישאר ללא תשלום, בעוד שפרסומות ימשיכו להופיע לצד תוצאות החיפוש, גם למנויים. אם זה אכן ייצא לפועל, זו תהיה הפעם הראשונה שגוגל – שבמשך שנים רבות הציעה שירותי צרכנים בחינם הממומנים במלואם על ידי פרסום, תגרום עכשיו למשתמשים לשלם עבור שיפורים למוצר החיפוש המרכזי שלה.
גוגל דיווחה בשנה שעברה על הכנסות של 175 מיליארד דולר מחיפוש ומודעות פרסום שמהוות יותר ממחצית מההכנסות שלה.