קבוצת פולקסווגן עשויה לבצע את תוכנית ההתייעלות הגדולה בתולדותיה. לפי דיווח של המגזין הכלכלי הגרמני Manager Magazin, ענקית הרכב שוקלת לפטר כ-100 אלף עובדים ולסגור ארבעה מפעלי ייצור בגרמניה, במסגרת מהלך רחב שנועד לשפר את כושר התחרות שלה מול יצרניות הרכב הסיניות.
הדיווח מגיע לאחר שפולקסווגן כבר הודיעה בעבר על תוכנית לצמצום של כ-50 אלף משרות עד סוף העשור, הכוללת את מותג פולקסווגן, אאודי, פורשה וחברת התוכנה CARIAD. כעת נטען כי היקף הקיצוצים עשוי להיות כפול מהמתוכנן, אם כי לא ברור האם כלל הפיטורים יושלמו עד שנת 2030 או יימשכו גם לאחר מכן.

לפי הפרסום, החברה מתכננת לסגור ארבעה מפעלים מרכזיים: צוויקאו, אמדן, הנובר ונקרסולם. המפעל בצוויקאו מייצר כיום את דגמי ה-ID.3, ID.4 ו-ID.5 של פולקסווגן, לצד דגמי ה-Q4 e-tron של אאודי וה-Cupra Born. במפעל באמדן מיוצרים דגמי ID.4, ID.7 ו-ID.7 Tourer, בעוד שהמפעל בהנובר מייצר כלי רכב מסחריים ובהם ID. Buzz, מולטיוואן וטרנספורטר. המפעל בנקרסולם משמש את אאודי לייצור דגמי A5, A6, A8 ו-E-Tron GT.
עוד באותו הנושא
בדיווח נטען עוד כי פולקסווגן בוחנת ארגון מחדש של פעילותה, שבמסגרתו יופרד מותג פולקסווגן המרכזי מקבוצת פולקסווגן ויהפוך לחברה עצמאית, לצד חטיבת הרכיבים. לפי הפרסום, המהלך עשוי לאפשר בעתיד הנפקה נפרדת של החברות בבורסה.

דובר מטעם פולקסווגן סירב להגיב לדיווח, ולא הכחיש את הטענות. במגזין Manager Magazin נחשב למקור אמין בכל הנוגע לתעשייה הגרמנית, אך בשלב זה החברה טרם אישרה רשמית את המידע.
המהלכים משתלבים בשורת צעדי התייעלות שמקדמת הקבוצה בשנים האחרונות, בהם סגירת מפעלים, העברת ייצור דגמים מחוץ לגרמניה וצמצום עלויות, בניסיון להתמודד עם התחרות הגוברת מצד יצרניות הרכב הסיניות, בעיקר בתחום הרכב החשמלי. בין היתר, פולקסווגן כבר הודיעה כי החל מ-2027 יועבר ייצור דגם הגולף ממפעל וולפסבורג שבגרמניה למפעל החברה בפואבלה שבמקסיקו.