מחירי הנפט שבים לרדת היום (שישי), כאשר הנפט האמריקאי (WTI) ירד מתחת לרמה של 70 דולר לחבית, והנפט מסוג ברנט נסוג גם הוא על רקע התחדשות המתיחות הגיאופוליטית במזרח התיכון והמשך התנודתיות בנתיבי הסחר הימיים.
הירידות מגיעות לאחר דיווחים על תקיפה של אוניית מטען סמוך לחופי עומאן, באזור מצר הורמוז – נתיב שיט אסטרטגי המהווה צינור מרכזי להעברת נפט וגז מהמפרץ הפרסי לשווקים העולמיים. לפי גורם אמריקאי שצוטט ברשת MS NOW, איראן עומדת מאחורי התקיפה. הספינה, שנשאה דגל סינגפור, לא דיווחה על נפגעים או על נזק סביבתי.

לצד זאת, בריטניה הודיעה כי לא נרשמו נפגעים באירוע, אך המתח סביב הביטחון הימי באזור ממשיך לעלות, כאשר מספר כלי שיט החלו לעזוב את המצר בעקבות חשש מהסלמה נוספת.
עוד באותו הנושא
ברקע, חוזה ברנט למסירה באוגוסט ירד בכ-3.2% לרמה של 72.83 דולר לחבית, בעוד הנפט האמריקאי WTI ירד גם הוא בכ-3.2% לרמה של 69.62 דולר לחבית.

השווקים מגיבים גם לאי-הוודאות סביב ההבנות המדיניות בין ארה"ב לאיראן, כולל מחלוקות על שימוש בכספים מוקפאים במסגרת מזכר הבנות בין הצדדים. בעוד טהרן דוחה את טענות וושינגטון כי הכספים ישמשו לרכישת מוצרים חקלאיים אמריקאיים, גורמים בממשל האמריקאי מדגישים כי כל שחרור כספים ייעשה בפיקוח ואישור אמריקאי.
במקביל, מתגברות השאלות לגבי יציבותו של ארגון אופ"ק. לפי דיווחים, לאחר יציאת איחוד האמירויות מהארגון בחודש מאי, גם עיראק בוחנת את מעמדה ומבקשת להגדיל את מכסת הייצור שלה ואף שוקלת פרישה אפשרית אם דרישותיה לא ייענו.

אנליסטים בשוק האנרגיה מציינים כי למרות החששות הביטחוניים, הירידות במחיר הנפט משקפות בעיקר תפיסה לפיה נתיבי השיט ממשיכים לפעול, וכי שיבושי אספקה משמעותיים עדיין לא התממשו בפועל.