היום (חמישי) שווי מניית חברת מיקרון זינק במעל 16% במסחר המוקדם, עוד לפני פתיחת הבורסה בוול סטריט. מניית החברה, שהיא אחת מענקיות השבבים בעולם, עולה בחדות כתגובה של המשקיעים לתוצאות הכספיות שהציגה כאשר דיווחה על רווחיה ברבעון השלישי.
ההכנסות של החברה גדלו פי 4, ומדובר בצמיחה משמעותית בהיקף המכירות שלה בתוך שנה אחת בלבד – נתון שמראה על זינוק אדיר בפעילות העסקית שלה. הענקית האמריקאית לא סתם גדלה, אלא עקפה בהרבה את מה שבוול סטריט צפו שהיא תרוויח, מה שהפתיע את השוק לטובה.

המשמעות היא שבעוד ציפיות האנליסטים עמדו על כ-36 מיליארד דולר, ברבעון השלישי של שנת הכספים של החברה (2026) היא רשמה הכנסות גבוהות בהרבה, בגובה של כ-41.46 מיליארד דולר; זאת לעומת הכנסות של כ-9.3 מיליארד דולר בשנה שעברה (2025).
עוד באותו הנושא
מעבר לזינוק המיידי, גם התחזית של החברה מעניינת: היא חוזה כעת הכנסות של כ-50 מיליארד דולר לרבעון הנוכחי.

למעשה, הקפיצה הנוכחית בערך המנייה של יצרנית הזיכרונות והאחסון ב-16.4% במסחר המוקדם, מגיעה לאחר עלייה מדהימה של כ-723% בשנה האחרונה. במקביל, שווי השוק שלה קפץ גם הוא והגיע לכ-1.2 טריליון דולר, דבר שמציב אותה כאחת מחברות הענק של שוק ההייטק העולמי.
ההכנסות של מיקרון עלו באופן משמעותי מכיוון שרוב השבבים מופנים לתעשיית ה-AI, ונוצר מחסור בשוק המחשבים והטלפונים הרגילים.
חוסר האיזון והמחסור הזה מאפשרים למיקרון למכור את מוצריה במחירים גבוהים בהרבה. לגבי עתיד החברה, מיקרון מבטיחה חוזים למשך 3 עד 5 שנים שבהם קיימות התחייבויות כספיות גדולות בגובה של כ-22 מיליארד דולר; כלומר, חוזים ארוכי טווח הצפויים להבטיח הכנסות יציבות של מיליארדי דולרים.

אותם חוזים אמורים להגן על מיקרון משום שהלקוחות מחויבים לשלם לה מחיר רצפה מסוים (מינימום), מה שישמור על היציבות הפיננסית שלה גם בזמנים של ירידה בשוק או בביקוש.
הדוחות המעולים סייעו גם לחברות מתחרות שחוו ירידות בימים האחרונים. לאחר סנטימנט שלילי בשווי המניות של כמה מחברות הטכנולוגיה העולמיות כמו אינטל, אנבידיה ו-AMD, הדוחות של מיקרון עזרו להקפיץ אותן מחדש: שווי מניית קוואלקום עלה בכ-12%, אינטל בכמעט 6%, AMD בכ-3.6% ואנבידיה בכ-1.5%.