מניית סופטבנק היפנית צנחה בכ-12% במסחר היום (שישי) והובילה גל ירידות רחב במניות הטכנולוגיה באסיה, על רקע החששות הגוברים מעלויות ההולכות ומאמירות של תשתיות הבינה המלאכותית והמשך הלחץ על מניות הטכנולוגיה בעולם.
הירידות באסיה הגיעו לאחר שנאסד"ק השלים הלילה יום רביעי ברציפות של ירידות, כשמדד הטכנולוגיה איבד 0.46%. את הירידות הובילה אפל, שצללה בכ-6% לאחר שהודיעה על העלאת מחירי מחשבי ה-MacBook וה-iPad בשל התייקרות רכיבים, ובראשם שבבים וזיכרונות. גם מיקרוסופט נחלשה ב-3.5% בעקבות העלאת מחירי קונסולות ה-Xbox.

הלחץ על סופטבנק הוחרף גם לאחר שמניית Arm Holdings, חברת תכנון השבבים שבשליטת הקבוצה, ירדה ב-3.2% במסחר בארה"ב. אנליסטים מציינים כי למרות שהסכם חדש בין קוואלקום למטא בתחום שבבי ה-AI עשוי לתרום ל-Arm באמצעות תמלוגים, החברה ניצבת בפני תחרות גוברת מצד קוואלקום, שמרחיבה את פעילותה בשוק המעבדים המרכזיים (CPU).
עוד באותו הנושא
דיווחים שלפיהם OpenAI עשויה לדחות את ההנפקה המתוכננת לשנה הבאה, לאחר שהתקשתה לגייס ביקושים לפי שווי של טריליון דולר.
קוואלקום מהמרת על מהפכת ה-AI: מציגה יעד שאפתני להכפלת ההכנסות
החולשה לא פסחה גם על יצרניות השבבים באסיה. בדרום קוריאה איבדה SK Hynix יותר מ-3%, סמסונג ירדה בכ-3%, חברת ההחזקות SK Square צנחה בכ-7%, וגם LG Electronics ו-Seoul Semiconductor נסחרו בירידות.
ביפן, מניית Advantest איבדה יותר מ-6%, בעוד Tokyo Electron ירדה ביותר מ-2%.

המשקיעים חוששים כי הזינוק המתמשך במחירי השבבים, הזיכרונות ורכיבי המחשוב הדרושים להקמת מרכזי נתונים עבור בינה מלאכותית יתחיל לשחוק את שיעורי הרווח של ענקיות הטכנולוגיה, גם כאשר הביקוש למוצרי AI ממשיך להיות גבוה. החשש הזה הוביל לגל מימושים במניות הטכנולוגיה בעולם, כאשר גם אלפבית ומטא הצטרפו לירידות בוול סטריט.