Advertisement Placeholder

טסלה תקים מתקן אגירת אנרגיה – כמה זה יעלה?

חברת האנרגיה נט-פאוור וחברת טסלה הודיעו כי הגיעו להסכם לבניית מתקני אגירת אנרגיה בקיבולת של 25 ג'יגה-וואט-שעה • עלות ההקמה עומדת על כ-5 מיליארד דולר

מניית טסלה | צילום: שאטרסטוק

היום (שלישי), חברת האנרגיה נט-פאוור (NatPower) וחברת טסלה הודיעו כי הגיעו להסכם לבניית מתקני אגירת אנרגיה בסוללות בקיבולת של 25 ג'יגה-וואט-שעה באיטליה ובבריטניה. זהו השלב הראשון של פרויקט, ששוויו הכולל עשוי לעמוד בין 4-5 מיליארד דולר.

כיום, מדינות ברחבי אירופה מאיצות פרויקטים של אגירת אנרגיה בסוללות כדי לסייע באיזון רשתות החשמל, בעקבות הפריסה הרחבה של אנרגיה מתחדשת שאינה רציפה, כמו אנרגיית שמש ורוח. מניית טסלה יורדת בכ-2.9% במסחר המוקדם.

במסגרת ההסכם הרב-שנתי, נט-פאוור תשתמש במערכת אגירת הסוללות "מגה-פאק" של טסלה. בנוסף, נט-פאוור תעשה שימוש בטכנולוגיית המסחר של טסלה, המנהלת ומחליטה מתי נכון לקנות ומתי למכור חשמל לרשת.

האם SpaceX עשויה לרכוש את טסלה – ומה זה אומר על המניה?

חמשת הפרויקטים הראשוניים שיוקמו מהווים את השלב הראשון בתוכנית ששואפת בסופו של דבר לעבור קיבולת אגירה של 100 ג'יגה-וואט-שעה. כך מסרו החברות. החברות ציינו כי פוטנציאל ההכנסות עשוי לעבור את רף ה-15 מיליארד דולר לאורך תקופה של 20 שנה.

"למגזר האנרגיה יש גישה לטכנולוגיה ולהון, אך הוא עדיין נאבק לספק תשתיות באופן עקבי ובלוחות הזמנים הנדרשים. מה שבנינו יחד עם טסלה הוא אקו-סיסטם המאפשר סנכרון בין ההון לבין הביצוע בשטח, ואת המודל הזה ניתן לשכפל בשווקים נוספים", אמר פבריציו זאגו, מנכ"ל נט-פאוור.

שתפו כתבה זו:

כותרות הכלכלה

guest
0 תגובות

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות

עוד כתבות מעניינות

טען עוד כתבות